Ce ai lua cu tine dacă ai avea biroul pe o insulă pustie?

Ca mulți întreprinzători, am o mică afacere, în care ocup atât postul de director, cât și de secretară, dar și cel de curier. Lucrez acasă, am o masă în sufragerie pe post de birou și un raft în apropiere pentru păstrarea actelor. Spațiul fiind relativ mic, trebuie să păstrez mereu ordinea. Există şi acei oameni prin al căror birou crezi că a trecut un taifun, iar ei susţin că ştiu unde să găsească diferite lucruri în acea dezordine, însă eu nu fac parte dintre ei.

sigla_stampile online

Dacă aş fi nevoit să îmi mut biroul pe  insulă pustie şi să o iau de la zero, primele trei obiecte de papetărie pe care le-aș lua ar fi: o cutie de pixuri, una de agrafe şi un dosar (biblioraft). Acest scenariu este improbabil, ce aş putea face cu acestea pe o insulă dacă nu aş avea hârtia pe care să scriu sau să o îndosariez?  În activitatea pe care s-ar presupune că aș avea-o pe o insulă pustie, acestea trei ar fi suficiente. Pentru scopuri didactice, să spunem că facturile, scrisorile, contractele, etc. vor veni singure (așa cum se și întâmplă în realitate pe biroul unei secretare).

Biblioraft-plastifiat-lat-largePrimul lucru pe care îl fac după o zi de mers pe teren este să îmi aranjez hârtiile. Îmi place ca dimineața când mă apuc de treabă totul să fie ordonat, clar, să știu exact de unde iau contractul sau notiţele de care am nevoie. Îmi place să grupez hârtiile pe categorii, să le prind provizoriu cu agrafe mici, apoi să le regrupez cu agrafe mari când s-au rezolvat situațiile respective, și să le închid (mai mult sau mai puțin definitiv) într-un biblioraft pus bine pe etajeră. În biroul meu nimic nu se pierde, totul se îndosariază. În acest fel, sunt mobil, mă pot deplașa cu ușurință, păstrez bine numeroasele notițe și idei, dar mai ales hârtiile care apar de-a lungul unei zile.

Așa am învățat-o și pe bunica să își păstreze rețetele, pe care le-a scris ani de zile pe tot felul de bucățele de hârtie, astfel că acum le are pe toate strânse la un loc, pe categorii și subcategorii, într-un dosar mare pus la loc de cinste în bufetul din bucătărie. Și mereu mă face să râd când mai scoate victorioasă, ca  Mr. Bean, încă un pix din buzunarul şorţului (că a primit de la nepoţi multe pixuri colorate, diferite) și mai completează ceva pe o rețetă. Fiecare cu biroul lui…

Articol scris pentru concursul SuperBlog 2013, etapa a 9-a.

About Veronica Godeanu

Profesoara la Centrul de Meditație și Yoga - Kamala
Acest articol a fost publicat în SuperBlog 2013 și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

