Exerciții pentru ridicarea moralului

Proba numărul 14 din concursul SuperBlog 2013 implică să descriem o situație hazlie. Mda, bloggerii trebuie să aibă și simțul umorului, nu-i așa? Doar că eu până azi (când e termenul limită) am căzut în butoiul cu melancolie… Ce să fac? Nu vreau să fiu penalizată pentru întârziere până când umorul revine de pe coclauri, așa că musai trebuie să scriu ceva, și amuzant pe deasupra. Nu mai știu cine spunea că nu lucrurile sunt grele, ci greu e să te pui în starea de a le face. Cam așa și cu mine acum. Nici măcar nu îmi vine să zâmbesc, sunt obosită și lipsită de chef, darămite de plăcerea de a scrie.

Brusc, îmi amintesc de surâsul interior, o tehnică orientală pe care am aflat-o la un seminar de dezvoltare personală. Atunci a funcționat, așa că răscolesc frenetic printre notițele mele (ce nu fac eu pentru tine, Manuel, într-o după amiază caldă de noiembrie, în loc să ies la o plimbare…). Le găsesc și respir adânc, ușurată, am o șansă să apar cu un articol decent în fața lui. Încep cu ochii. Le zâmbesc interior, îi simt cum se relaxează, iau fiecare mușchi al feței în parte și îi zâmbesc, apoi trec la brațe, picioare, trunchi și organe interne. Sunt relaxată, zâmbitoare interior și exterior, însă tot nu îmi pot imagina și pune pe hârtia virtuală vreo povestire amuzantă.

Am nevoie de metode mai puternice, așa că mă apuc să fac exerciții cu mușchii buzelor, mă prefac că râd. Ar trebui să aibă un efect garantat, dar butoiul meu e prea adânc și cred că sunt excepția care întărește regula.  Mă duc la oglindă și îmi ridic cu degetele colțurile buzelor, într-un zâmbet forțat. Sunt atât de caraghioasă, că mă bufnește râsul (în sfârșit!). Nu ține mult, însă am făcut primul pas. Continui să fac diferite strâmbături în oglindă și încep să spun, la început mecanic, “ha, ha, ha”, “he, he, he”, “hi, hi, hi”, “ho, ho, ho”, “hu, hu, hu”. Imaginați-vă o baie mare (cu rezonanţă) și o femeie cu ochii mari care se strâmbă în oglindă și face vocalize cu o voce șoptită.

Nu trece mult până prind curaj și încep să cânt din ce în ce mai tare melodii care îmi ridicau moralul când eram mai mică: Supercalifragilisticexpialidocious (din filmul Mary Poppins), “Do-Re-Mi” și “My favorite things” (din Sunetul muzicii). Ies din baie și cânt cât mă țin puterile, adică vocea. Noroc că nu stau la bloc, deși ar fi fost interesant să văd reacția unor vecini bosumflați… Buna dispoziție cuprinde toată familia, începem să dansăm veseli (a se citi țopăit frenetic), ne împiedicăm unii de alții, dar nu-i bai, abia ne mai atingem și noi, pisicile își feresc cozile și lăbuțele refugiindu-se pe televizor de unde ne privesc cu mustățile zbârlite. Noi continuăm să ne fugărim prin casă, râzând, ca niște copii năstrușnici care a scăpat de o profesoară severă, urmează o bătaie memorabilă cu perne și câteva clătite lipite de tavan. Ne ținem cu mâinile de burtă de cât am râs, a fost una dintre cele mai frumoase și intime seri în familie.

Tot nu am inspirație pentru articol, însă acum nu îmi mai pasă, ba chiar îi mulțumesc lui Manuel de la Reeija.ro (sponsorul acestei probe) că mi-a dat ocazia să ies din monotonia unei după amieze de sâmbătă.

Spuneți după mine: Supercalifragilisticexpialidocious…

 

Articol scris printre hohote de râs pentru Concursul SuperBlog 2013.

PS. Supercalifragilisticexpialidocious este titlul unui cântec din filmul musical Mary Poppins distribuit pe ecrane în 1964. Acest cuvânt de 34 de litere este un cuvânt fermecat, o formulă magică, care îi ajută pe cei care îl pronunță să iasă din situații dificile. (conform wikipedia)

About Veronica Godeanu

Profesoara la Centrul de Meditație și Yoga - Kamala
Acest articol a fost publicat în SuperBlog 2013 și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

