A simţi sau nu… savoarea vieţii

Într-o lume caracterizată doar de simțul gustului, tu ce gust ai avea sau ți-ar plăcea să ai? Ce gust ar avea persoanele sau evenimentele? Cum ai simți din acest punct de vedere diferitele perioade din viața ta? Simțul gustului este corelat cu limba, cu apa, cu senzualitatea și socializarea, cu o anumită formă de memorie. Când suntem copleșiți de probleme, simțim că viața nu mai are nici o savoare, este searbădă, insipidă. În schimb, se spune că ne bucurăm de gustul unui lucru când acesta ne place. Nu întâmplător, nostalgia primilor ani de viaţă se retrezeşte puternic când regăsim unul din acele gusturi de poveste şi astfel trecerea timpului este mult mai savuroasă….

Gustul suprem al copilăriei mele este cel al cremei de zahăr ars, dulce, aromat şi onctuos, care conduce detaşat în topul preferinţelor mele, mult peste cel al sarmalelor, al cozonacilor sau al borșului. Niciodată nu m-aș sătura de această cremă, mai ales că îmi trezește amintiri foarte dragi. Simplă, ușor de preparat, delicioasă. Prilej de bună dispoziție și de adunare a familiei în jurul mesei. La fel ca unele mirosuri, gustul de zahăr ars îmi readuce în prezent senzații de bine, răsfăț și iubire, de copil fără griji.

De aceea, când mi-e inima grea sau am avut o zi grea, una din metodele de revenire la linia de plutire este să îmi fac o cremă de zahăr ars. Da, corpul îmi permite acest deliciu (încă), mai ales că nu am des zile dificile, cu gust transparent spre inexistent. Metoda se aplică foarte bine și în cazul prietenelor mele, deja am un rol de cofetăreasă – terapeut când e vorba de inimi frânte sau deziluzii.

Bucătăria mea modernă e simplă, bine organizată şi deschisă spre sufragerie. Deoarece spațiul e mic, am devenit dependentă de electrocasnice incorporabile, care fac economie la spațiu, sunt practice, elegante și se pot masca ușor (de exemplu, se găsesc multe oferte aici). Dar dacă vreau să fac o surpriză culinară, mirosul apetisant mă trădează imediat și de fiecare dată când gătesc îi mulțumesc lui Dumnezeu că a inventat hota pentru îndepărtarea mirosurilor și a aburului! Însă când prepar crema mea preferată, las în mod special hota închisă ca să miroasă a copilărie şi răsfăţ în toată casa…

hotpoint-ariston-ag-2m-gy

Hota Incorporabila Hotpoint Ariston

logo-hotpoint-ariston

Reţeta este simplă, deloc secretă. Topesc zahărul, îl iau de pe foc înainte de a deveni prea maroniu (spre amar), și înclin vasul astfel încât zahărul lichid să îmbrace pereţii acestuia. Apoi bat ouăle, adaug laptele şi aromele, şi torn totul în vasul în care zahărul topit deja s-a întărit (ador acele troznituri discrete ale zahărului caramel). O pun apoi în discretul meu cuptor incorporabil fie direct, fie într-un alt vas cu apă (bain-marie), până se coace bine. O servesc rece, cu multe zâmbete. 

Ce gust are viața ta? Dacă nu este unul savuros, e cazul să îl transformi în bine. Cum? E mult de povestit, ce zici să ne întâlnim la o cremă de zahăr ars? Fac eu cinste!

Articol scris pentru concursul SuperBlog 2013.

About Veronica Godeanu

Profesoara la Centrul de Meditație și Yoga - Kamala
Acest articol a fost publicat în SuperBlog 2013 și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

