Cadou pentru o mamă frumoasă

Imediat ce intru pe ușă, mirosul de haine proaspăt călcate îmi spune că mama are ceva de rezolvat. Întotdeauna face așa când este preocupată de rezolvarea unei situații: calcă rufe, cu cât mai mari sau mai dificile, cu atât mai bine. Poate îmi veți spune că este obositor, însă nu și pentru ea. Pe ea o ajută să se liniștească și să se concentreze.

Dar nu i-a fost mereu atât de uşor. De când o știu, de aproape 40 de ani, am văzut-o întotdeauna îngrijită. Indiferent dacă mergea la piață sau la concert, avea mereu grijă ca hainele ei să fie călcate, apretate, iar cele albe – impecabile. Ea ne-a învățat că o femeie impresionează mai mult printr-o garderobă curată, chiar dacă simplă, decât prin haine luate după ultimul jurnal de modă, însă pătate de mâncare, purtate fără discernământ sau însoţite de un comportament vulgar.

Avea mereu grijă să le albească, să le apreteze (nu știu câte dintre voi ați prins “scrobeala de rufe”), și să le calce, și nu doar pe ale ei. Nu era casnică, făcea toate acestea în plus faţă de orele petrecute la şcoală (fiind profesoară). Spunea: “Chiar dacă am mai puţini bani, hainele mele sunt spălate proaspăt și miros frumos, a curat”.

Nu a putut să ne cumpere multe haine noi, însă ne-a învăţat cum să le îngrijim pe cele din dulap, astfel încât să arate bine mai mult timp. În preajma ei găseai mereu un aer de prospețime, de flori, de aer curat, și îmi plăcea când, iarna, aducea în casă rufele înghețate bocnă (unele chiar cu țurțuri) și le punea pe soba de teracotă fierbinte, la uscat, apoi le călca (mereu mă minunam când îşi făcea timp pentru asta). De aceea unul din mirosurile care îmi amintesc de copilărie este cel de rufe călcate (și de prăjituri).

Pe vremuri, avea un fier de călcat destul de greu (nu chiar cu cărbuni, dar cam antic) şi trecea mult timp până se încălzea. Apoi, cu ajutorul nostru, și-a mai modernizat seria de electrocasnice, astfel că acum îi este mult mai ușor să îngrijească garderoba ei și a tatei (noi, fetele, am plecat de mult din casa părintească). Şi nu cred că s-ar supăra dacă i-aş dărui de Crăciun un fier de călcat Bosch care “calcă singur”, atât e de reglabil şi uşor de folosit (pe care l-am găsit aici).

bosch rosso

Nu am copii, însă cred că adolescentele din ziua de azi au mare nevoie de modele feminine autentice, care să le arate ce înseamnă o femeie elegantă, care să le înveţe că stilul nu este dat de valoarea contului din bancă şi că o garderobă bine îngrijită (şi de ce nu, impecabilă) este un aspect important pentru a obţine sucesul în viaţă.

bosch-250x250

Articol scris pentru concursul SuperBlog 2013.

About Veronica Godeanu

Profesoara la Centrul de Meditație și Yoga - Kamala
Acest articol a fost publicat în SuperBlog 2013 și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

