Şapte idei despre bloguri și oameni

1. Am blog, deci exist.

Pe vremuri, erau la modă jurnalul și memoriile, acum accentul cade pe împărtășirea online a impresiilor și părerilor. Însă omul este un animal social, așa că simpla existență a blogului nu îi este suficientă, așa că ajungem la…

2. Am un blog, dar vreau să fie cunoscut.
De aceea, îmi anunț părinții, frații, verișorii de orice grad, vecinii și colegii de serviciu că mă pot aplauda (sau combate) pe blogul meu, cu nume îndelung analizat. Mi-am ales tema, subiectele, acum scriu. Și așa primesc o nouă etichetă (pe lângă cea de femeie, soție, profesoară, practicantă yoga, etc): sunt bloggeriță.

3. Ce pot face două (sau mai multe) bloguri dibace?

În funcție de scopul blogului meu, mă pot asocia cu altele, pentru promovare reciprocă, pentru mărirea numărului de cititori, la urma urmei chiar și pentru un avantaj financiar. Împreună, putem sprijini o acțiune caritabilă, participăm la formarea unui curent de opinie sau la avertizarea oamenilor cu privire la unele pericole politice sau medicale. Și posibilitățile sunt nelimitate…

4. Cu cine ne asociem?

Parteneriatele se pot încheia între bloggeri, între alte „entități” online (administrative, comerciale,  sau de alt gen), sau între bloggeri și aceste “entități”.  Însă înainte de a accepta o asemenea legătură virtuală, le analizez atentă. Nu aș vrea ca imaginea mea impecabilă să fie asociată cu aspecte neplăcute, vulgare, agresive sau prea comerciale.

5.De ce scriem?

Este necesară responsabilitatea, asumarea propriilor opinii, documentarea și perseverența în scopul urmărit. Blogosfera (lumea virtuală a blogurilor) este caracterizată de libertate, dar și de multă subiectivitate. Pe vremuri, oamenii se adunau în agora și dezbăteau diverse subiecte. Acum, subiectele se analizează în blogosferă, unde fiecare poate prezenta, promova, argumenta sau critica. Unii o fac pentru bani, alții o fac pentru onoare, alții pentru că nu pot altfel.

6. Ce înseamnă partener media?

A scrie un blog este o formă modernă de comunicare, de jurnalism, de publicitate, de afacere. La fel ca în lumea reală, “spune-mi cu cine te aduni, ca să îți spun cine ești”.  Indiferent dacă am o nișă îngustă sau vastă, nu mă pot asocia cu oricine, însă pot găsi persoane (a se citi bloguri) care se adresează aceleiași audiențe ca și mine, astfel încât putem deveni parteneri. Privim în aceeași direcție, cel puțin pentru moment.

De exemplu, în competiția SuperBlog, a fi partener media implică să promovezi pe propriul blog concursul, să dai sfaturi participanților, să mediezi comunicarea între aceștia (nu e lucru ușor, mai ales când sunt inteligenți și pasionați.) Și, mai presus de toate, să inspiri, să pui omul pe gânduri, să fii un model, așa cum m-a inspirat pe mine Irina, cu ceea ce a scris pe www.Irina.Bartolomeu.ro.

7. Bloguri şi oameni

Novicii câștigă experiență și vizibilitate, cei mai cunoscători câștigă fani și se dezvoltă. Astfel poate exista o evoluție atât pe orizontală (numere – trafic, vizite, comentarii, bani), cât și pe verticală, calitativă, de maturizare. Să ținem cont că în spatele fiecărui blog se află un om, al cărui suflet dă viață acelui jurnal virtual, iar parteneriatele sunt ca relaţiile dintre oameni, mai mult sau mai puțin profunde, care uneori ies din online și se transformă în prietenii reale, pe termen lung.

Articol scris pentru concursul SuperBlog 2013.

About Veronica Godeanu

Profesoara la Centrul de Meditație și Yoga - Kamala
Acest articol a fost publicat în SuperBlog 2013 și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

