Despre asta este vorba!

In fiecare an, din 2005 incoace, luna octombrie aduce in orasul nostru, Alba Iulia, un festival pe care nu-l ratez. Am inceput cu atelierele de creatie din cadrul lui, impreuna cu fiica mea. In urma cu trei ani am creat si eu in stil origami si acum  doi ani, am participat  la atelierul de dans flamenco.

Partea de ateliere mi-a adus multe cunostinte, dar atmosfera din salile de spectacol nu poate fi asemanata cu nimic! Teatre renumite, piese reusite, artisti deosebiti… e un mediu in care imi place sa fiu!  Ii multumesc din suflet mamei mele ca mi-a „bagat microbul” teatrului in sange, inca de cand eram la gradinita. Aveam pe atunci abonament la Teatrul de Papusi si la Ateneu, pentru ca, la liceu, sa beneficiez de abonament si la Teatrul Dramatic. Am avut noroc sa locuiesc la Bacau, unde existau aceste institutii.

Acum, la Alba Iulia, ma bucur enorm de cele 5 zile pe care mi le iau liber special pentru sufletul meu.

Maia Morgenstern

Maia Morgenstern

Valentin Rosca

Valentin Rosca

In 2013 m-am distrat impreuna cu fata mea la piesa „Mic si al Dracu’ „, urmarind pe scena piesa lui Ion Pribeagu interpretata extraordinar de actrita  Maia Morgenstern si de balerinul Valentin Rosca. Bucuriile zambetului ne-au fost aduse in aceasta lume cotidiana standardizata, plina de plictis, banalitate, ipocrizie si aburi de benzina.

P1270080

Miss Daisy si fiul

P1270082

Miss Daisy si soferul

In 2012 am plans la „Miss Daisy si soferul ei” ; replica din final, : ” Despre asta este vorba!”  m-a facut sa ma gandesc la legatura cu parintii si cei care ma inconjoara, in contextul acestei vieti atat de agitate. <<Personajele sunt diferite  prin sex, culoarea pielii, educatie, apartenenta sociala si rolurile pe care le ocupa – de stapan, respectiv de servitor. Dar au in comun umorul, dragostea de viata si suferinta provocata de ura de rasa. >> (sinopsis la piesa pe site-ul Teatrului Evreiesc de Stat .) O piesa de  Alfred Fox Uhry  , regia Claudiu Goga, scenografia Stefania Cenean, interpretata exemplar de Maia Morgenstern,  Mircea Rusu, Mircea Dragoman.

sigla TES

sigla TES

acoperis TESAti inteles despre ce este vorba, nu? Despre Teatrul Evreiesc de Stat, in cadrul caruia actorii , prin rolurile pe care le interpreteaza, incearca sa atraga in sala de spectacole cat mai multa lume. Pacat ca sediul , monument istoric, a fost deteriorat in 25 ianuarie a acestui an, acoperisul nerezistand zapezii umede acumulate si vantului puternic. Stiri de actualitate despre activitatea actorilor si despre starea cladirii puteti surprinde pe pagina de Facebook Teatrul Evreiesc de StatSa speram ca vom citi vesti bune.

Maia Morgenstern

Maia Morgenstern

Despre directorul acestui teatru, actrita de origine evreica Maia Morgenstern, nu am decat cuvinte de lauda. Am remarcat-o ca actrita in filme, dar ma emotioneaza mult mai mult in piese de teatru. Pe langa alte premii si distinctii, as mentiona Ordinul Artelor si Literelor in grad de Cavaler 2012, un important omagiu adus personalitatilor ce se disting prin creatia artistica de exceptie in domeniul culturii si faptul ca este prima actrita care a primit o stea pe Aleea Celebritatilor (Walk of Fame) din Piata Timpului, Bucuresti, 2011. Ii puteti urmari activitatea pe pagina de facebook Maia Morgenstern.

Poate faptul ca bunicul meu din partea tatalui a fost evreu ma apropie atat de mult de acesti actori, dar , oricum, merita sa-i privesti live, in orice conditii. Dar am prefera, cu totii, sa aiba o sala de spectacole decenta.

Pozele din spectacole prezentate in acest articol sunt din arhiva personala si sincer, ma bucur ca am fost spectator la teatru, am luat pulsul culturii studiind actorii si piesele alese. Cat voi putea , voi atrage copiii in aceasta directie, pentru ca eu nu pot multumi indeajuns mamei mele pentru zbuciumul ei de a ne insufla „microbul ” teatrului si al muzicii simfonice.

Acest articol a fost scris pentru proba 9 din  SpringSuperBlog 2014.

Acest articol a fost publicat în Evenimente, SpringSuperBlog2014 și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Despre asta este vorba!

  1. Ioana Morar spune:

    Festivalul International de Teatru „Povesti” are loc in prima saptamana din luna octombrie, la Alba Iulia.

Lasă un răspuns

