Lider de opinie

Saptamana trecuta am petrecut-o pe alte meleaguri, mai la vest.

Impreuna cu alte cinci mamici de copii de la aceeasi scoala si cu patru profesoare, am beneficiat de schimb de experienta de viata intre adulti din cinci tari. Intalnirea a avut loc in Belgia.

In afara de mii de poze, prezentari de povesti, discutii cu cei implicati… am mai ramas cu un jurnal de grup, inceput chiar in dimineata plecarii.

Exuberanta mea a facut ca una din colege sa ma numeasca „liderul grupului”  inca din prima zi. Incercam, atunci, sa ma scuz fata de doamnele profesoare, sa nu se simta jignite ca altcineva este considerat lider.

Azi, am citit urmatorul articol:

Scrisoare deschisa

Cu ani în urmă aveam un stil destul de politicos în articole şi în prezentări. Era un fel de grijă să nu supăr pe nimeni…

Am învăţat însă că e imposibil să spui un lucru bun fără să deranjezi vreun nebun…

Aşa că m-am resemnat cu ideea că oamenii au nevoie să ia poziţie în legătură cu diverse păreri ale semenilor lor şi chiar mă bucur că este aşa. E un factor de progres să ştii că oamenilor le pasă suficient de tine încât să îţi spună că nu sunt de acord cu tine…

Asta este după părerea mea o condiţie necesară pentru orice lider autentic în orice domeniu. Anume, să ai proprietatea părerilor proprii, chiar dacă opiniile celorlalţi îţi sunt potrivnice.

Probabil de asta avem o categorie numită „lideri de opinie…”. Nu pentru că aceşti oameni au opinii pe care le urmează toată lumea, ci pentru că au curajul propriilor păreri şi le emit dintr-o perspectivă cât se poate de tranşantă.

De exemplu, Malcolm Gladwell, Andrei Pleşu sau Paulo Coelho sunt autori de succes tocmai pentru că stilul lor e unic, nu pentru că toată lumea îi place.

Sursa: http://www.andyszekely.ro/

Pana la sfarsitul deplasarii doamna respectiva nu a mai fost de aceeasi parere, deranjand-o ceva din atitudinea mea.  In afara de asta, si alte discutii, de genul: „nu se  supara X ca…” , au avut loc.

Opiniile  sunt impartite. Fiecare din noi are dreptul de a-si spune o parere si de a se manifesta in anume fel , in situatiile intalnite.  De noi depinde daca decidem sa ne influenteze .

„E un factor de progres să ştii că oamenilor le pasă suficient de tine încât să îţi spună că nu sunt de acord cu tine…” daaa si daca nu iti spun , dar te vorbesc pe la spate?! E clar ca nu le pasa de tine…  Si atunci tie de ce ti-ar pasa de opinia lor?

Am avut nevoie de parerea sincera a profesoarelor despre cum m-au perceput dansele, am intrebat si am aflat: „Ne-am dat seama ca asta este felul tau de a-ti exprima exuberanta si l-am acceptat”; si „ai un suflet bun, Ioana”. Prefer sa iau in considerare aceste opinii, dar voi tine cont si de cuvintele nespuse.

Acest articol a fost publicat în Evenimente. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Lider de opinie

  1. Ana spune:

    „Libertatwea mea se termina acolo unde incepe libertatea celuilalt”(Antoine de Saint-Exupery).Vei invata si tu sa zambesti si mai mult interior, sa fii mai linistita , si linistea se va rasfrange si in afara.Te iubim.

  2. Salut, imi cer scuze pentru spam, insa vreau sa te invit la un concurs cu premii in bani.
    Tot ce trebuie sa faci este sa raspunzi la intrebarea: „Daca te-ai trezi intr-o dimineata cu o importanta suma de bani, ce dorinte ti-ai indeplini?”
    Mai multe detalii aici: http://literestacojii.wordpress.com/2014/07/02/concurs-avbs/
    Multumesc!

Lasă un răspuns

