#jurnaldecalatorie – fila 1

<<Buna dimineataaaaa!

ora 2:30, sambata, 10 mai
Am ajuns toate la punctul de intalnire. Microbuzul a sosit, iar soferul, foarte dragut, ne ajuta cu bagajele. Urcam ; Carmen ne anunta ca putem pleca. Wrong! Camelia nu a venit din curtea scolii, unde isi parcheaza masina. Inca doua minute si … DRUM BUN! DOAMNE AJUTA!

ora 2:42 -trecem Paraul Iovului. Depasim un tir de Sibiu, apoi de Cluj, Mures, Bucuresti… ce aglomeratie pe sosele! Aflam ca soferul nostru va avea inca un drum de Cluj azi. La ora 9 trebuie sa aduca fanfara din Petresti la lansarea de carte a Principelui Nicolae.
Remarcam ca au inflorit salcamii si socul. Vom face socata cand revenim in tara.

ora 3:11 – drum liber, uscat. Vorbim de surparea de la Ocna Mures , de acum un an. S-a dus luna la culcare.

ora 3:35 – panorama asupra Clujului- ca’n povesti; in fata noastra, doua masini; luminile lor rosii- ca ochii de pisica.
La radio a fost muzica buna. Acum, „Time after time”.
Am ajuns la aeroport: „I believe I can fly”.

Simona: Am emotii, pentru ca nu am mai fost cu avionul niciodata.

Lenuta: Cu avionul am vechime… Eu am emotii pentru cei ramasi acasa, ca nu au prea stat fara mami; dar e bine. Ne simtim ok.

Bianca sparge gheata si merge dupa cafeaua mult dorita.

Cristina: Mi-e foarte dor de iubitele mele care dorm . In rest, ok. Vorbim dupa decolare; sunt foarte curioasa cum este cu avionul.  P.S. Ioana, nebuna ca de obicei- liderul grupului- da viata .

Ica: Da… deja s-au scris atatea si e doar inceputul calatoriei noastre spre „capitala” Europei. Nu e  program work and travel, dar si parintii au nevoie de o gura de respiro. Va fi o zi lunga; emotii de tot soiul, pe care fiecare le resimte diferit. Sa ne dorim deocamdata un zbor lin.

VacanteSpeciale_ro1_

ora 5:19 – Don’t worry, be happy. Am trimis mesaj pe facebook acasa. Inca o navigare pe net si ne apropiem cu pasi mari de… de ce oare? De avion. Cristina remarca toti bebelusii din aeroport. Unul cu suzeta, altul doarme in carucior… Domnul cu bebelus in brate danseaza in ritmul muzicii. S-a luminat bine. Asteptam si soarele.
Suntem in aer. Parca am merge pe pamant, pe drum. Cand lin, asfalt proaspat, cand drum de tara. Suntem in si deasupra norilor. Rasaritul l-am lasat in urma. Ne indreptam spre WEST. Aripa avionului este scaldata in soare. Avem stelute de gheata pe hublou.
Cristina rasfoieste presa. Imi atrage atentia un paragraf: ” Esti student international doar pentru o vara acolo si nu te inhama la prea multe: tu fa-ti banii si distreaza-te. O sa ai o viata intreaga sa faci alte alegeri.   Azi alege joburi prin Work and Travel Vacante Speciale! ” Pai DA, aici suntem mamici si profesoare, dar copiii nostri au si ei ocazii sa cunoasca lumea! Si  nu oricum, ci cu profesionisti!

ora 8:00 – Mi-e foaaammeeeee! Incepem coborarea. Plafon de nori, elice de vant, vaci, sosele ude. Bun venit in Charleroi ! Aplauze de final de drum.  -(final pentru unii, ca noi beneficiem de una din ofertele de circuite cu avionul ).

ora 7:35- diferenta de fus orar. Ne-am interesat de plecari din aeroport spre Bruxelles, am mancat un sandwich, am trimis mesaje acasa, am luat bilete (17 euro de persoana- daca luam online, erau 14 euro de persoana). Aici sunt 12 grade si a inceput sa picure. Soferul autobuzului are o palarie nemteasca.

ora 11:30- STARBUCKS COFFE. Bagajele sunt lasate in dulapuri 4 euro/ 24 ore. Ne-am uitat pe harta. Nu am inteles decat ca suntem aproape de Grand Place.

Carmen: Hmm…imi cad ochii in gura de somn. Efort mare pentru foto.

Ne-am plimbat prin ploaia de Bruxelles, am vazut cateva obiective autohtone, dar nu as putea spune ce anume. Poate dupa ce ni se va explica de catre colegii nostri , voi impartasi cu voi informatiile. In jurul unei statui erau amplasate corturi pentru un targ al artizanilor. Am remarcat cercei de 5 euro, papusi pinocchio, sandale cu barete impletite, ceara turnata in pahare cu inscriptii… Diverse masini pentru fast food erau insirate pe un spatiu despartitor dintre strazi. Aveau forme foarte diferite.

ora 15- Acum suntem in tren spre Genk. In Landen am vazut un turn de apa foarte frumos renovat. La Galerie, in Bruxelles, fetele si-au gasit pelerine de ploaie- galben, rosu, verde. Si esarfele au fost la mare cautare. Carmen a luat trufe si ne-a servit in tren. Excelente! Multumim, Carmen!
Oboseala isi spune cuvantul si inchide pleoapele multora dintre noi. Un drum de o jumatate de ora poate fi un incarcator de baterii extraordinar. Remarcam culturile de pe fiecare petec de pamant si vegetatia bogata. Locuintele au ceva aparte zonei. Ori inghesuite, perete in perete, ori de sine statatoare, dar din caramizi specifice. Ploua, ploua, ploua!

Sedinta de la ora 19 s-a terminat, deci program de voie! Ioana, Simona, Dana, Lenuta si Maria au iesit la plimbarea de seara. Ploaia s-a oprit, a iesit soarele, asa ca… Drum bun, exploratori!
Pe aceeasi parte a strazii avem un magazin cu articole pentru petreceri, o pizzerie, o clinica si… multi copaci. Am remarcat rhododendroni, buxusi, trandafiri si un rasinos al carui nume nu-l stim ( poate il putem identifica din poza).
Am facut multe poze la intrarile caselor – cutii postale, gradini, fatade. Se pare ca au o adevarata manie a cutiilor postale- multe forme si dimensiuni; haioase sau sobre. In gradini, pe langa bolovani mari, diferite flori si pitici de gradina mineri, am „prins” si carucioare de mina, oale rasturnate, lebede negre, rate si o pisica de fier.
O scoala, o biserica, o brasserie, o institutie… de revazut in foto!
La intoarcere, am fost binecuvantate cu un superb curcubeu. Multumim tuturor celor care au facut posibila excursia noastra pe aceste meleaguri. Noapte buna. ora 23.>>

Pasajul mai sus mentionat este din #jurnaldecalatorie a zece fete cucuiete. Daca doriti continuarea, apelati 0740……..; va raspunde Ioana.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2015, proba 16.

Acest articol a fost publicat în SuperBlog2015 și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

