Home, sweet home!

p1370932p1370931

 

 

 

 

 

Draga unchiule,

iti trimit alaturat pozele casei, ca sa iti poti face o idee la ce te inhami.Noi, fetele, am pus tara la cale. Am observat cat de mult si-a schimbat vecina, partea ei. Din exterior, nu se vad decat geamurile termopane, acolo, pe partea stanga! Dar sa vezi ce cald e la ea…! Si unde mai pui ca nici nu cheltuie mult cu intretinerea!

Ne-am gandit ca trebuie schimbata si la noi tamplaria exterioara. Mie mi-ar placea sa fie maro, nu alba ,culoarea ei. De fapt, ar trebui sa apelam inainte de orice la o companie autorizata in termografie in constructii, care va face “o scanare” a locuintei din punct de vedere termic. Ai spus ca vom obtine un raport cu radiatia infrarosie a fiecarui perete exterior, al balconului, si vom decide ce izolatie sa folosim.

logo_avizezLa momentul acesta sigur casa are o clasa energetica scazuta!  Trebuie sa luam in considerare toata anvelopa cladirii: pereti exteriori,  balcon, acoperis, pardoseala peste nivel. Daca o sa  punem o grosime superioara celei minime ( 10 cm la peretii exterior si 20 cm la acoperis/terasa) o sa avem un consum mai mic de energie, in timp investitia fiind amortizata. Am citit undeva despre casa pasiva ( acea casa cu consum foarte mic de energie) ; cica utilizeaza 30cm de izolatie termica.   Ma bucur ca sunt pereti din caramida, ca mucegaiul si condensul nu prea sunt intalnite la noi.

Sa fiu sincera, as pastra sobele de teracota, dar mi-ar placea si o centrala pe lemne. Cred ca am putea monta una in fosta bucatarie. Si daca adaugam panouri solare pentru a incalzi apa, putem sa trecem de iarna linistite. Soare avem destul, ca inca nu sunt vecini prea „bine crescuti”. Dar si vantul adie din plin prin curtea noastra.

Oare mai tii minte cum scartaie parchetul? si ceasul din sufragerie, cum ticaie? Mie imi place sa dorm acolo. Asa de bine ma linisteste… Aaa, dar sa nu uitam de usa de la intrare! Sa luam una fara geam! Poate am eu o fobie, dar cand vad multe geamuri, mi se face frig!

auditor-energetic-participare-superblog-150x150Deci, camera copiilor e luminata de soarele abia trezit. Razele lui se strecoara prin frunzele de nuc si mangaie obrajorii rumeni. Centrala va fi setata sa dea caldura de la cinci dimineata, pentru un somn revigorant. Sufrageria va fi luminata toata ziua, fiind orientata spre sud. Acolo, pe acoperis, panourile solare vor fi amplasate, pentru optimizarea lor. Bucataria va primi seara influentele rosiatice ale apusului.

Noi la aceste aspecte generale ne-am gandit, unchiule! Pentru detalii referitoare la termoviziune sau termografie in constructii cat si pentru realizarea unui certificat energetic , am auzit ca echipa avizez.ro ne-ar sta la dispozitie.

Te asteptam cu nerabdare pe la noi, sa incepem treaba.

Pupici si matusicii!

Acest articol a fost scris pentru proba 9 a SuperBlog 2016.

Acest articol a fost publicat în SuperBlog 2016 și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

