Emotie de iarna

 

Nici nu am apucat bine sa imi termin visul… M-au trezit pasii rapizi, pe podeaua ce scartâie a amintiri din copilarie.

-A venit Mosul!

Oooo, da! Ca bine ziceti! Ia sa vedem cat de darnic este in acest an!

Pun halatul calduros pe mine, papucii pufosi in picioare si… sunt gata de surprize!

216-sigla-rao-241x300-300x158La baza bradului impodobit, doi copilasi in pijamale multicolore, cauta cu grija printre cadouri. Privirea imi este atrasa de un ornament din pomul de Craciun. Are o imagine pe care , sincer, ma bucur sa o revad! Inseamna ca iar avem in pachete, carti. De la editura Rao , care ne place tuturor! La noi , toata familia citeste!

-Uite, mami! Am gasit un cadou pentru tine! Spuse Vladut si mi-l intinse . Ambalajul era foarte frumos, iar deasupra trona o funda grena, culoarea mea preferata.

coperta_3185_bigAm desfacut cu grija , incercand sa nu stric aspectul. Ochii mi-au sclipit la vederea copertii. Avioane de hartie, a lui Dawn O’Porter.  Citind recomandarile, imi spun ca sigur iar de la sectiunea de Tineri a luat-o Mosul! O carte despre relaţiile adolescentine, iubire, prietenii mai mult sau mai puţin complicate, familie si maturizare, in anii ’90. Exact anii mei!

Cu siguranta ma voi regasi in pielea unuia dintre personaje. Aaaa, sigur cea timida. Exact asa eram si eu. Mai ales ca stateam chiar langa scoala si faptul ca nu apucam sa ma vad cu colegele mai mult in timpul liber, ma determina sa stau mai retrasa. Totusi am avut parte si de prietenii adevarate, care inca se dovedesc trainice. Doar ca noi eram trei fete cucuiete, nu doua!

In timp ce eu revedeam cu ochii mintii evenimentele din anii 90′, Ioana mi-a intins al doilea cadou, pupandu-ma. M-am uitat in ochii ei caprui, plini de stelute vii. Da, e adevarat, nu am trecut prin viata degeaba. Uite, am doi copii superbi, Ioana si Vladut, care imi umplu zilele si cu bune, si cu „copilarii”.

coperta_2334_bigIa sa vedem cum se prezinta cea de-a doua carte. Bineinteles, carte, ca alte cadouri nu sunt la fel de binevenite ca ele!

Evermore, a lui Alyson Noël.  Ever poate vedea aure, auzi gandurile oamenilor si afla intreaga poveste a unui om doar printr-o simpla atingere.

Si sa mai spui ca nu exista conexiuni si telepatie! Pai Ionuta mea are ceva abilitati de vedere si auzire extrasenzoriala! Nici nu se putea sa imi ofere altcineva aceasta carte! Abia astept sa vad ce poveste imi poate oferi acest prim volum din seria Nemuritorii, bineinteles tot categoria Tineri!

Parintii mei au stiut intotdeauna ca nu am pierdut copilul din mine! Ma bucur odata cu el de fiecare moment al vietii, de fiecare raza de soare, susur de izvor sau adiere de vant. Fulgii de zapada care se astern acum, in aceasta zi Sfanta, nu pot trece nevazuti! Imi voi umple sufletul de bucuria cadourilor si a cartilor si apoi ma voi avanta, alaturi de copii, in imensitatea alba de dincolo de usa.Puritate si dezmat , impletite magistral!

coperta_381_bigA treia carte , cu funda rosie, este bazata pe fapte reale. Betsy si Napoleon, de Staton Rabin, imi va aminti de marele imparat. Tot sectiunea Tineri, pentru ca personajul principal are 14 ani si o viata intreaga de trait si experimentat! Curaj, respect, prietenie, politica, varsta, istorie. Cateva cuvinte ce descriu sugestiv cativa ani din viata unui exilat alaturi de o copila. Ce bucle blonde are Betsy! Privirea si zambetul ei timide, dar si ferme, in acelasi timp!

Da, imi place cadoul din acest an! Trei carti, ca de obicei. Lectii de viata si daruire, exemple mai mult sau mai putin de urmat, sentimente si trairi intense, intrebari si raspunsuri.

Cu siguranta ca serile de iarna vor parea mai scurte in preajma povestilor. Un ceai cald, cu scortisoara si rom, salul pe umeri, copiii alaturi, citind si ei… Iata seara perfecta de ianuarie.

Ohooo, pana atunci, la bulgareala cu voi! Hai! Sus! Imbracarea fuguta- fuguta!

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2016, proba 15.

Acest articol a fost publicat în SuperBlog 2016 și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

